
Během malování je účelné se některým dětem věnovat stále a pokud je to přínosné, malovat i spolu s nimi. Jsme jim v dílně ku pomoci najít, co je jim blízké, co svedou, a že „zkusit to jinak než je obvyklé“ - ať už barevně, tvarově nebo tematicky, je zábava. Děti jsou vděčné, pokud se jim ukáže například vymíchání nových barev z těch, co mají k dispozici, nebo že velkou plochu rychleji a živěji vybarví, když si budou barvu více ředit vodou… a podobné základní malířské věci, které ale dětem ještě nedocházejí, nebo je neznají. S dětmi je potřeba hodně mluvit, malovat chtějí, jen tu a tam neví co. Pokud není komunikace dostatečná, často se to projevuje na všech složkách obrazu, od výběru formátu, přes téma, barevnost, až po dokončení / nedokončení obrazu. Nejdůležitější je cesta, kterou se dítě vede / nechává vést, a komunikace s dítětem během malování. I když na výsledku prací dětí pochopitelně záleží, není konečný výstup prioritou.
#Xtools cull fish tag review pro#
Jakou cestou jsi vedl děti k cíli? Je pro Tebe důležitější výsledek nebo proces? Základní materiální vybavení dílen tvořily studiové akrylátové barvy, rýsovací papíry větších formátů, plátna a velká role hnědého balícího papíru, na který se dá kreslit, ale i malovat. Z výše zmiňovaných důvodů jsem se rozhodl zorganizovat dílny i jinak a obešel romské rodiny s pozvánkami na dvě půldenní výtvarné dílny, které jsme uspořádali v ateliérech Pedagogické fakulty. Zaměřil jsem se přednostně na malbu, vzhledem k předpokládané citlivosti romských dětí na barvy a temperamentní velkorysosti jejich gest. Takováto nalezená skupina dětí pak byla ale věkově velmi nesourodá (stalo se, že i v rozmezí 4 – 13 let) a vyžadovala větší míru improvizace, protože se na ně (nebo část z nich) nehodily předem připravené nápady. Alternativně se nám tak musel pracovnicemi muzea obstarat rychlý „nábor“ dětí v nejbližším protějším průjezdu a pavlačovém domě. zpěv s Idou Kelarovou) a tak se nám několikrát přihodilo, že do dílny přišlo dětí málo nebo dokonce vůbec nikdo. Některá výtvarná odpoledne se navíc kryla s jinými volnočasovými aktivitami pořádané muzeem (např. Dětí navštěvujících doučování pravidelně je málo. Problematické se už poměrně brzy ukázalo obsazení dílen dětmi díky systému, který je v muzeu (oprávněně) uplatňován tedy že účast v dílnách je jakousi odměnou za docházku na mimoškolním doučování v muzeu. Středeční dílna byla určena pro mladší děti ve věkovém rozmezí 6 – 10 let a čtvrteční dílna pro starší děti věku 10 – 13 let. Tvůrčí dílny s romskými dětmi probíhaly průběžně během roku dva dny v týdnu odpoledne v jeden a půlhodinových blocích v prostorách dílny Muzea Romské kultury. JAK PROBÍHALY TVŮRČÍ DÍLNY V MUZEU ROMSKÉ KULTURY? (Lányová, Ryšková, Dinušová, Jirková + náhrady z minulých skupin (kdo chyběl) ( Šimková, Kozáčková, Kudličková, Drobilová, Valuchová, Konstatská, Pávková) ( Siebenbürgerová, Hubáčková, Proislová, Klicnarová, Zachrlová, Tomšů, Káčerková, Javůrek, Poprik)
#Xtools cull fish tag review pdf#
Podzimní semestr 2011 povede dílny lektorka Marianna Petrů, budou fungovat středy 15-16:30 1x za 14 dní v Muzeu romské kultury a vyhlášené soboty na PdF MU. VS3_DILMRK TVURČÍ DÍLNY - MUZEUM ROMSKÉ KULTURY Teoretický kurz Tvůrčí dílny Reflexivní seminář ZAREGISTRUJTE SE PRES IS!
